Card Sorting

Vid försäljning av varor och tjänster online är en tilltalande design en självklarhet. En bra struktur och enkel navigation är dock minst lika viktigt för konverteringen och för att kunderna ska få en bra upplevelse. Card Sorting hjälper dig att ta reda på hur din målgrupp föredrar att navigera på din sida.

Utmaningen: Att enkelt kunna navigera runt i bruset av information

Din besökare vill enkelt och problemfritt kunna navigera runt på din webbplats eller app för att snabbt hitta information. Men att strukturera information på ett logiskt och lättbegripligt sätt är inte alltid så lätt som det låter. Strukturen är hela ramverket för design och utveckling och bör optimeras från första början. Efterföljande ändringar kan annars bli både tidskrävande och kostsamma.

Lösningen: Fråga vår crowd!

Det är enkelt: Användarvänliga appar och webbplatser slår konkurrenterna på fingrarna. Ett card sorting-test är ett snabbt sätt att få värdefull information om användarens förväntningar på strukturen. För våra crowdtestare visas virtuella kort med alla produkter och kategorier som planeras att finnas med på din webbplats. Det är sedan testarens uppgift att sortera dem i den ordning som bedöms logisk. Det här sättet gör det enkelt att få en uppfattning om vilken heirarki användaren förväntar sig från webbplatsen.

Denna typ av testning är framför allt effektiv i ett tidigt skede av utvecklingen, då webbplatsens sitemap fastställs.

Card Sorting – Detta erbjuder vi

  • Över 250 000 registrerade testare globalt
  • Välj bland 60 demografiska kriterier och hitta just din målgrupp
  • Testa under riktiga förhållanden – inga testlabb
  • Specifika testupplägg som matchar dina önskemål
  • Möjlighet att komplettera Card Sorting som tillägg med andra tjänster
  • Samtliga testare skriver under ett NDA

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Card Sorting i praktiken

En kund planerar att lansera en ny webbplats och kommer parallellt introducera ett antal nya tjänster. Det kräver en helt ny struktur av menyn. Tillsammans med Testbirds vill kunden ta reda på hur de bäst lägger upp en strategi för menyn och i vilken ordning de nya tjänsterna bör presenteras.

Ett Card Sorting-test med 50 testare ger klarhet. Med ett onlineverktyg kan testarna drag and drop-sortera de individuella tjänsterna i fem olika kategorier, utefter den struktur de bedömer rimlig. Testarna får också svara på ett antal kvalitativa frågor om hur menyn bäst kan visas på enheter med små skärmar, som tablets och smartphones. Baserat på den informationen har en ny sitemap skapats – en sitemap byggd för målgruppen!

The Nest

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier!

Registrera dig

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare