Användarstudie

Användarvänlighet är nyckeln till framgång på en snabbrörlig marknad. En positiv användarupplevelse är nödvändig för att vinna nya kunder och behålla existerande. Testbirds kan hjälpa dig att utvärdera användbarheten i din digitala produkt!

Utmaningen: Vad tycker min målgrupp om användarupplevelsen?

En lyckad användarupplevelse nås genom att effektivt och tillfredställande motsvara användarens krav. Som utvecklare och designer kan det dock vara lätt att bli hemmablind och därmed gå miste om opartiska utlåtanden. Därför är det viktigt att ständigt jämföra vad produkten erbjuder mot vad användaren faktiskt förväntar sig. Men att få tillgång till konsumenter som kan leverera värdefull feedback kan ofta vara svårt och kostsamt.

Lösningen: Optimera din applikation baserat på konstruktiv feedback från din målgrupp

Frågor om huruvida en produkt är användarvänlig eller inte besvaras bäst av användaren själv. När du använder dig av crowdtesting får du tillgång till opartiska testare som liknar din målgrupp och som noga undersöker användbarheten och användarupplevelsen i din produkt. Oavsett om det är en webbplats, wearable, spel eller app, så finns våra testare till din hjälp. Produkten undersöks under verkliga förhållanden och därefter får du detaljerad feedback, som kan ligga till underlag för den fortsatta optimeringen.

Vår crowd testar hela flödet och kan därför se användarupplevelsen i sin helhet. Detta är framförallt fördelaktigt för exempelvis e-handlare. Från användarens försöka besök på webbplatsen, vidare genom köp- och kassaprocessen till avslutad leverans av varan.

UX- & Användarstudie – Detta erbjuder vi

  • Över 250 000 registrerade testare i 193 länder
  • Flexibelt och individuellt uformade test för att passa dina behov
  • Vi testar både användbarhet- och användarupplevelse
  • Vår crowd är tillgänglig ad hoc
  • Opartisk och ärlig feedback från din målgrupp
  • Support och rekommendationer från våra kunniga projektledare

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Hur kan det se ut i praktiken?

En e-handlare som säljer blommor online vill undersöka hela användarupplevelsen – från webbplatsen till att blombudet kommer med den faktiska leveransen. Tillsammans med Testbirds definierar kunden målgruppen. 25 testare från Tyskland, Österrike och Schweiz genomför ett omfattande UX-test. Anpassat efter målgruppen innehåller testet 13 män och 12 kvinnor, som är äldre än 25 år och har en årsinkomst över 38 000 Euro. Testet inkluderar användarnas förväntningar innan de besöker webbplatsen, användbarheten i orderflödet och slutligen själva leveransen några dagar senare.

I en slutrapport sammanställer Testbirds projektledare kvalitativ feedback från testarna. Rapporten visar bland annat att många användare hade problem med att ta bort varor från kundvagnen och att två leveranser var skadade när de nådde testarna. Med dessa resultat kunde e-handlaren optimera webbplatsen samt undersöka om den skadade ordern skedde internt eller under färden med den externa leveransfirman.

The Nest

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier!

Registrera dig

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare