Chatbot & Virtual Assistant Testing

Vårt all-inclusive språktest för din chatbot eller språkassistent: Använd Testbirds crowd för att testa och optimera dina applikations kapacitet under verkliga förhållanden!

CHATBOT & VIRTUAL ASSISTANT TESTING – DETTA ERBJUDER VI

P

Genom att testa med Testbirds Crowd får du en språklig variation som inte kan garanteras av utvecklare eller enskilda testare.

P

Tillgänglig testning på alla levande språk samt lokala dialekter. 

P
Målgruppsspecifikt urval av testare (t ex ålder, yrke, kön) och individuella testinställningar med omgivande ljud möjliga
P

Varje test ger dig mer träningsdata, vilket gör att svaga punkter kan upptäckas och åtgärdas direkt.

P

Kan passas in i många utvecklingsstadier och lämpar sig för successiv utveckling av språkkunskaper

P

Undvik hemmablindhet, skärp målgruppens relevans för dina robotar och spara utvecklingskostnader samtidigt

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Utmaningen: Människor är inte robotar 

Företagen måste se till att deras bots och assistenter levererar information korrekt och snabbt, medan de uppträder så naturligt som möjligt. På grund av den syntaktiska mångfalden i naturliga språk utgör både språkutbildning och verifierad språkförmåga, liksom korrekt reproduktion av information, en stor utmaning. Dessutom är applikationens anpassning för verkliga förhållanden central – inmatning med grammatiska fel måste leda till samma resultat som felaktig inmatning. Kunderna förväntar sig också att en språkassistent förstår när de talar med dialekt eller förkylning, eller när bakgrundsbrus uppstår, som trafikljud eller barns skrik.

Lösningen: Skala upp antalet testare med Testbirds Crowd

Chatbot & Virtual Assistant Testing med Testbirds Crowd ger dig möjlighet att testa din applikations språkkapacitet under vardagliga förhållanden och med rätt målgrupp – på alla möjliga språk och olika dialekter. Testet avslöjar inte bara svagheter i språkförmågan och informationsbehandlingen av Artificial Intelligence, men levererar också direkt hundratals träningsdatasatser som kan användas för att ta itu med svagheter och luckor i språket.

Så här fungerar det i praktiken

Vi tittar på ett projekt för en kundtjänstavdelning inom ett flygbolag. En chatbot ska erbjuda kunderna en extra kanal där de kan få information om flygtider, destinationer, regler om vikten av handbagage eller liknande.
 
För att kunna erbjuda sina kunder det bästa möjliga resultatet måste chatbots först och främst anpassa sig till kundens kommunikation. Olika språkmönster, sätt att ifrågasätta, stavning och grammatik, men också vardagliga termer är bland de största utmaningarna. Ett praktiskt exempel skulle kunna vara frågan om handbagage ombord. Även i det här enkla fallet finns det många synonymer för termen ”bagage” och olika sätt att formulera frågan, för att inte nämna risken för grammatikfel.
 
För att kunna täcka dessa stora variationer krävs omfattande tester. Oberoende testare, som väljs ut från specifika målgrupper, ökar effektiviteten i träningen och utvecklingshastigheten för botarna. Detta har visat sig vara en användbar metod för att säkerställa kontinuerlig förbättring av botarnas inlärningsförmåga. På detta vis får du hela tiden en smartare bot, som i sin tur kan svara på fler förfrågningar på rätt sätt.

VÅRA TESTEXPERTER HJÄLPER DIG GÄRNA

Har du frågor om Chatbot & Virtual Assistant Testing? Vill du ha mer information om hur vi kan hjälpa dig att göra dina chatbots ännu bättre? Skicka ett meddelande till oss, en av våra konsulter hjälper dig gärna. 

Starta ditt första test nu

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier

Starta ditt första test nu

 

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier

 

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare