Bring-Your-Own-Crowd™

Bring-Your-Own-Crowd™ är vår speciellt utformade lösning för de bolag som vill involvera sina egna medarbetare eller kunder i testningen av deras mjukvara. Bring-Your-Own-Crowd™ är extra användbart i de fall där testningen kräver specifik kunskap eller där mjukvaran innehåller konfidentiell information som endast är avsedd för medarbetare och/eller bolagets kunder.

Utmaningen: Hur låter vi våra medarbetare eller kunder testa vår app?

Många av de organisatoriska rutinerna på ett företag är i dag helt digitala. Allt ifrån att skicka in sin semesteransökan, till tjänster för att följa orderhanteringar eller egenutvecklade sociala nätverk för att hålla den dagliga kontakten med dina kollegor. Kraven på användarvänligheten hos dessa produkter är lika höga som på vanliga konsumentprodukter, och som vid all produktutveckling är det viktigt att ta in slutanvändarnas behov och åsikter. Men hur gör man om slutanvändarna är ens egna medarbetare och kunder?

Lösningen: Gör dina medarbetare och kunder till testare!

När du använder vår Bring-Your-Own-Crowd™-lösning får du möjlighet att låta dina appar och mjukvaror testas av de personer som redan är välbekanta med företagets produkter. När det kommer till B2B-applikationer är det en stor fördel att kunna inkludera bolagets egna anställda eftersom de redan vet vad som fungerar och vilka behov som finns.

Behöver du ytterligare testare är det givetvis möjligt att inkludera externa testare från Testbirds egna plattform. En bra mix kan ge dig ovärderliga insikter från både ett internt och ett externt perspektiv.

Bring-Your-Own-Crowd™– Detta erbjuder vi

  • Exklusiv lösning – BYOC erbjuds endast hos Testbirds
  • Flexibelt urval av testgrupper – Komplettera BYOC med testare från vår crowd
  • Erfarna projektledare som utbildar dig i hur du använder vår plattform
  • Unika testupplägg med rekommendationer för fortsatt optimering efter avslutat test
  • Smidigt och enkelt att komma igång

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Bring-Your-Own-Crowd™ i praktiken

En internationell biltillverkare vill testa den interna företagsappen. Kunden har medarbetare och återförsäljare över hela världen och appen finns tillgänglig på 15 olika språk. Målet med testet är att förbättra informationsutbytet vid försäljning. För att testa appens funktioner och användarvänlighet på både iOS och Android bjuds återförsäljare in från alla länder. Testet bestod av två delar, en med fokus på användarvänlighet och en med fokus på funktionalitet. Återförsäljarna gav sin input på vad de tycker om de existerande funktionerna men också vilka funktioner de gärna skulle vilja se framöver.

Efter utvärderingen av testresultatet kunde företagets utvecklare optimera appen. Så småningom lanserades appen och fick betyget 9.3 på en 10-gradig skala.

The Nest

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier!

Registrera dig

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare