Lokaliseringstest

Rättstavning, grammatik, uttryck, speciella tecken och bokstäver – så snart din mjukvara börjar användas i andra länder finns det plötsligt utrymme för fel. Testa dina applikationer på din nya marknad med hjälp av riktiga testare, med egna enheter. Lokaliseringstestning är nyckeln till att dina appar och webbplatser ska lyckas internationellt.

LOKALISERINGSTEST – DETTA ERBJUDER VI

P

Över 300 000 registrerade testare globalt

P

Testare i över 193 länder

P

Hitta din specifika målgrupp med över 60 demografiska kriterier att välja mellan

P

Tillgängligt på alla enheter och operativsystem

P

Testa på plats under riktiga förhållanden

P

Crowd tillgänglig ad hoc

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Utmaningen: nya länder – nya språk

Tyskland, Frankrike, USA, Thailand eller Brasilien – världen blir mindre allt eftersom fler och fler företag släpper sina digitala produkter på nya marknader. Internationaliseringen sätter dock nya krav på företagen och alla digitala produkter måste anpassas och översättas. Under denna process kan missar uppstå, såväl i översättning som formatering. Språk, datumformat, längd, volym och ibland även temperatur behöver anpassas till den lokala standarden. Men vilken intern testavdelning har resurser att täcka hundratals olika språk? Och hur ska de kunna veta hur snabbt appen laddar med olika länders internetuppkopplingar?

Lösningen: Ta hjälp av lokala testare från din nya marknad

Tack vare vår globala crowd med fler än 300 000 testare har vi möjligheten att testa lokaliseringen på din webbplats, webbshop eller app. Från Albanien till Zimbabwe – din applikation testas av personer från det landet du önskar, under riktiga förutsättningar. På så sätt kan du säkerställa att inte bara översättningarna är korrekta, utan att informationen även uppfattas på det sätt du vill. Testarna har dessutom möjlighet att undersöka hur din mjukvara fungerar med den lokala marknadens internetuppkoppling.

Lokaliseringstest i praktiken

60 testare i 19 olika länder hjälper oss genomföra ett lokaliseringstest för en internationell biltillverkares webbplats. Det unika med detta test är att samtliga testare måste äga en bil av samma märke, alternativt använda en som företagsbil. Testarna söker efter buggar och funktionalitetsbrister med sina datorer, tablets och mobilenheter (av olika märken). Trots att webbplatsen redan genomgått intern testning lyckas testarna hitta 110 buggar.

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Ja, jag godkänner att ta emot personliga erbjudanden och annan marknadsföring: Upptäck mer>


Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare