Våra Case Studies

Läs mer om hur vi hjälpt våra kunder att optimera sina produkter med våra innovativa testtjänster.

ENHETER/MJUKVARA

IoT: Kamera, rörelsedetektor, två kontaktsensorer

TESTARE:

Number: 23
Ålder: 19-53
Kön: 85% ♂ / 15% ♀
Intresse: Teknologi

Vi testade ”ednet. smart home” för tyska bolaget Assmann

TESTBIRDS EXCLUSIVES

End-to-End Testing

TESTBIRDS EXCLUSIVES

Bugability™

Att känna sig säker i sitt hem är något som ”ednet. smart home “ från Assmann Electronic kan hjälpa till med. Företaget genomförde End-to-End / BugAbility™ för att optimera smart home-lösningen innan produktlanseringen. Testet genomfördes under verkliga förhållanden i testarnas hem. Under testet fick 23 crowdtestare undersöka funktionalitet och användbarhet.

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

Operativsystem: Windows
Mjukvara: Celonis Process Mining

TESTARE

Antal: 20
Ålder: 18-43
Kön: 70% ♂ / 30% ♀
Nationalitet: DE, USA, FR, NL
Yrken: Finans, Controlling, IT

Swarm Intelligence för utveckling: Crowdtesting med Celonis

TESTBIRDS EXCLUSIVES

BugAbility™

Analysera och optimera affärsprocesser med artificiell intelligens – det är vad Celonis process mining-mjukvara gör. Vid fortsatt utveckling av mjukvaruplattformen ville de fokusera på hög hastighet samt säkerställa att mjukvaran fungerade utan buggar med bra användarvänlighet. För att uppnå detta och undgå att bli hemmablinda i sina vanliga interna processer valde Celonis crowdtesting med Testbirds. 

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

Enheter: Desktops, tablets & smartphones
Mjukvara: Webbshop

TESTARE

Antal: 148
Ålder: 30-50
Kön: 60% ♂ / 40% ♀
Nationality: NL

Hur Landal GreenParks använder testning för att optimera sina gästers upplevelser

QUALITY ASSURANCE

Last- & prestandatest

QUALITY ASSURANCE

Explorativt buggtest

USABILITY & UX

UX- & användarstudie

Resultatet av testen har hjälpt Landal att undvika kostsamma misstag med sin e-handelsplattform och att nya funktioner faktiskt matchar önskemålen hos målgruppen. Några oväntade testresultat var också anmärkningsvärt hjälpsamma. Swinnen tillägger: ”På det här sättet upptäcker vi fel i rätt tid, så att vi kan undvika problem som påverkar vår konverteringsfrekvens negativt.”

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

OS: Android, iOS
Mjukvara: App för interhyp

TESTARE

Antal: 20
Ålder: 30-50 år
Kön: 60% ♂ / 40% ♀
Nationalitet: DE
Intresse: Bostäder

Bostadslån i den digitala eran: Interhyp testar sin app

USABILITY & UX

Remote Interviews

Att drömmen om att äga sin egen bostad kan bli sann är något som Interhyp AG från München kan hjälpa till med. För att skapa en bra kundupplevelse har företaget bland annat en app. Med denna kan kunder få enkel och transparent guidning i processen av ansökan om bostadslån. Att en sådan app känns trygg att använda är av högsta prioritet. Här passar Testbirds tjänst Remote Interviews perfekt och ger företag chans att intervjua deras användare på distans via en videoplattform medan de testar produkten. Testare kan enkelt och direkt ge feedback, vilket bidrar till ett extra lager av förståelse mellan företag och användare.

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

Enheter: Desktop, surfplattor och mobiltelefoner
Mjukvara: Webbshop

TESTARE

Antal: 116
Nationalitet: NL

BUGGAR

Totalt antal buggar: 249
Kritiska: 2
Hög prio: 35
Medium prio: 98
Låg Prio: 114

Hur e-handlaren OTTO optimerar sin webbshop med crowdtesting

QUALITY ASSURANCE

Explorativt buggtest

TESTBIRDS EXCLUSIVE

BugAbility™

Otto BV är ett av de största företagen inom den globala koncernen, en etablerad organisation med lång erfarenhet inom e-handel. OTTO är mycket nöjda med de crowdtest som Testbirds hjälpt dem med. Den omfattande e-handelsplattformens utvecklas av ett internationellt team. Med crowdtest fick OTTO inte bara feedback om problem, utan också positiv bekräftelse på att deras plattform uppskattas av kunder på den holländska marknaden. Testmetoden ansågs dessutom vara ett kostnadseffektivt alternativ.

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

Enheter: Desktop, surfplattor & mobiltelefoner
Mjukvara: Webbshoppen sport-bittl.com

TESTARE

Antal: 23
Ålder: 21-49
Kön: 57% ♂ / 43% ♀
Nationality: DE
Skills: Passion for sports

BUGGAR

Totalt antal buggar: 45

Sport Bittl: Sportintresserade crowdtestare hjälper till att lansera webbshop

TESTBIRDS EXCLUSIVE

BugAbility ™

Sport Bittl har varit en etablerad sportbutik i Bayern i årtionden. För att säkerställa att de uppfyller samma kvalitet online som i deras fysiska butik, så har deras e-handel fått en rejäl re-design. Inför lanseringen ville de att den skulle testas av representanter för kundmålgruppen och vände sig därför till Testbirds för hjälp. Genom en så kallad BugAbility ™ -studie låg fokuset på att hitta funktionalitetsbuggar i beta-versionen av webbshopen samt att få feedback om användbarheten.
Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

ENHETER/MJUKVARA

Enheter: Mobiltelefoner
OS: Android / iOS
Mjukvara: App för Veon

TESTARE

Antal: 40
Ålder: 18 – 45
Nationalitet: RU, PAK

VEON – En A/B jämförelsestudie

USABILITY & UX

Jämförelsestudie

VEON, en av världens största telekombolag, investerade i en A/B jämförelsestudie för user interface (UI) i deras nya app med Testbirds. De använde sig av en grupp på 40 deltagare, baserade i Pakistan och Ryssland, som liknade VEONs faktiskta målgrupp. Resultaten av studien användes för att bestämma vilken UI-version (A eller B) som engagerade målgruppen mest. Test under verkliga förhållanden kunde säkerställa att produkten var väl mottagen på VEONs specifika marknader, Ryssland och Pakistan.

Ladda ned case study






Godkännande av sekretesspolicy:
Jag har läst och godkänner härmed Testbirds sekretesspolicy
Ja, jag vill gärna ta del av erbjudanden via email

Starta ditt första test nu

Testa appar, webbplatser och Internet of Things med innovativa teknologier

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Ja, jag godkänner att ta emot personliga erbjudanden och annan marknadsföring: Upptäck mer>


Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare