Chatbots & Virtual Assistants: Hur kan Testbirds hjälpa till?

P

Hitta din exakta målgrupp från ett urval av närmare 300 000 människor globalt.

P

Hjälp att utvärdera din bots funktionalitet med hjälp av målgruppsspecifika enkäter

P

Omfattande test av språkförmåga under verkliga omständigheter

P

Tillhandahållande av testresultat som kan användas för vidare språkutbildning

P

Såväl UX- och användartest som funktionell testning.

P

Individuell testdesign – utformad efter dina exakta krav

P

Högsta kvalitetsstandard och kundnöjdhet (medelsnitt 9.2 av 10 vid våra kundundersökningar)

Låt Testbirds hjälpa dig förbättra kvaliteten på dina digitala produkter!

Chatbots och virtual assistants: Den nya allt-i-allon

En allt-i-allo med stora krav på sig. Användaren vill att korrekt information ska levereras snabbt och att samspelet ska ske så intuitivt och naturligt som möjligt. En specifik utmaning är den syntaktiska variationen i vårt språk. Tyvärr är tekniken som används inom detta område fortfarande relativt ny och outvecklad. Medan viss språkutbildning kan ske automatiserat med hjälp av maskininlärning, kräver optimering av dessa applikationer fortfarande manuell träning.

Dessa chatbots och språkassistenter testar vi

Virtual assistants som kundtjänstmedarbetare

Inom kundservice måste du kunna leverera information snabbt och utförligt. Ju mer mänskligt en chatbot beter sig, desto bättre blir användarupplevelsen. Särskilda utmaningar finns inom småprat och hantering av kränkande språk. Då det inte finns någon ämnesspecifik basinformation för dessa områden begränsare det språkinlärningen och gör utvecklingen av bots dyr.

Virtuella assistenter som beställningssystem

Chatbots och språkassistenter kan också användas som bokings- och beställningssystem inom e-commerce för att minska kostnader samt optimera användarupplevelse. För att detta ska fungera måste chatbots och assistenter kunna känna igen och korrekt distribuera information, såsom personlig information, produkt, betalning och bokningsinformation.

Chatbots som ett internt informations- och kommunikationssystem

Chatbots används alltmer för intern företagskommunikation. En välintegrerad chatbot kan användas av anställda som ett centralt och intelligent verktyg för att hämta information, t.ex. från ett företags intranät. Vad som är väsentligt är botens enkla och intuitiva funktion samt den korrekta kopplingen med intern informationslagring.

Språkassistenter som dagliga hjälpredor

Språkassistenter kan hjälpa till att underlätta användarnas vardag. Dessa assistenter fungerar till exempel som mötesbokare, shoppingassistenter, fitness- och hälsoassistenter eller som ett smart system för hemmet. För att uppnå en tillfredsställande användarupplevelse måste assistenten få omfattande språkinlärning. Dessutom måste en felfri informationslagring och bearbetning säkerställas.

Starta ditt första test

Testa och optimera din hemsida, app, spel, chatbot eller IoT-applikation med hjälp av våra tjänster

Starta ditt första test

Testa och optimera din hemsida, app, spel, chatbot eller IoT-applikation med hjälp av våra tjänster

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Prenumerera på Testbirds Whistler!

Få uppdateringar om webinars, innovativ testning och nya features i vårt Nest!

Ja, jag godkänner att ta emot personliga erbjudanden och annan marknadsföring: Upptäck mer>


Du är nu registrerad som prenumerant!

Bli testare